fredag den 7. december 2007

Post Nr.100; Koncert i Amager Bio...

Ja hovsa? - opdagede lige at jeg simpelthen har jubilæum her på siden, 100 gange har jeg postet ting og sager her, og det har været en hyggelig ting at blive opfordret til, så tak til Optursgøjseren & Jesper Regin, de to herrer der oprindeligt fik "provokeret" mig til at oprette nærværende blog!

Hvad er status så, efter 6½ måned "herinde"...?

Hmm... jeg fortsætter ufortrødent med at skrive, det er jo på mange måder lidt narcissistisk at sidde her og udlevere sig selv; "Se på mig - hør på mig!" - Men jeg håber da at i; kære læsere derude, kan se at det meste er skrevet med en vis portion selvironi til sådan et virtuelt medie, selvom nogle af mine posts har været af mere alvorlig, og personlig karaktér!

Oprindeligt skulle min blog for mestendels have været om hvor stor en del, cykelverdenen fylder i min hverdag, men hvem fanden gider kun at læse om; "Idag har jeg så pumpet mine dæk - trillet en 220 km tur med 167.5 slag i gennemsnitspuls & blablabla..." - Så der er røget nogle flere ting med ;o)

Eks. er det idag 39 år siden mine forældre blev gift; Tillykke!

Desværre har jeg ikke min gode gamle Daddy Cool iblandt os mere, men min Mutti er sgu' still going strong, og det er rart at vide ;o)

Nå, men tilbage til overskriften; "Koncert I Amager Bio".

Old habits die hard, og jeg må sige at min indre rocker igår kom frem, og lige blev opdateret med hvad dansk pigtråd egentlig stadig er ;o)

Var blevet inviteret til koncert i dansk metals højborg; Amager Bio, af Kenny og nogle af hans venner, for at høre selveste Pretty Maids... Jasgu, de der gamle rockere der så stadig har langt -omend tjavset - nakkegarn, og hang til stramme jeans og Marshall forstærkere i baggrunden!
De har nemlig 25 års jubilæum som band, og er derfor på turné landet rundt!


Vi lagde først ud med en middag på Jensens Bøfhus inde i byen, og tog så ud til Amager Bio, hvor vi desværre missede det første band, men pyt med det; nr.2 opvarmningsband, var nogle gymnasiale knægte fra Århus; SlingshotSuck, og de sparkede da i den grad røv! - der blev tævet koskind, revet katten i halen og kørt noget tommel-pegefinger på den tonstunge bas... god gedigén Hæwi Mætal... ;o)

Der var så lagt i kakkelovnen til at de gamle dinosaurer skulle gå på, og koncertsalen var godt proppet, da de ca. 21.30 gik på, og begyndte at fyre noget spade af!

Uden større kundskab til Pretty Maids' bagkatalog, må jeg sige at det klarede de rigtig godt, en hel del gamle melodier jeg har hørt før, og et enkelt kopinummer; "Perfect Stranger" af Deep Purple, fik de også fyret af, og alt i alt var det godt at mærke trommer & bassen i mellemgulvet, imens en hele del langhårede herrer fik svinget det lange garn og smidt nogle håndtegn afsted!

Så alt i alt, var det den hyletone, jeg nu har i ørene, værd.... ;o)