torsdag den 14. juni 2007

Nedtællingen er begyndt...



Så er der mindre end 3 dage tilbage, inden startskuddet på 24 Timersløbet i Rude Skov lyder, og jeg glæder mig allerede, ikke at jeg skal køre, men for en gang skyld skal jeg forhåbentlig nyde stemningen i og omkring hele eventen, hænge ud - se cykelløb - drikke en kølig stift fra kassen - skrue lidt på cykler - lave support - tage billeder, og meget andet, det er mindst lige så hårdt som at sidde i sadlen ude på ruten ;o)


Anyway, der er jo et par ryttere til start, jeg håber kan gøre det rigtig godt i det samlede billede, Lars Optursgøjser og Triner'n skal jo køre solo over de 24T , og jeg tror de kommer til at hænge godt på!


Bare vejret, den altafgørende faktor, holder tørt så bliver ruten rigtig hurtig... og hvis det kommer til at pisse ned foroven, så ved jeg af bitter erfaring, at så er en runde på de 17 km, meget meget lang... Rude Skov er ikke kendt for at være specielt god til at lede vandet væk, og efter en lang tør periode som denne, så bliver ruten til et smat-helvede uden lige, når der skal 650 ryttere rundt på den.


Var ude på en rigtig hyggelig onsdagstur igår aftes med DMK, rundt på det Røde Spor, inkl. et stopover på Kaffekanden, og ruten der er god og rigtig fun for tiden, der er næsten tørt alle steder, og det er ren rollercoaster at køre de snævre tekniske singletracks, der gemmer sig oppe i Hareskoven, hurtig og med godt drive i bener'n så findes der ikke mange bedre spor i det Nordsjællandske.


Havde ikke lige kameraet oppe af lommen igår, men her er et billede fra en Onsdagstur sidste sommer... lige for at illustrere stemningen.



Mødte også Triner'n ude på sporet, men prinsessen havde så travlt med at komme i topform til weekendens Soloridt, at det kun blev til et; "Hej hej hej...." og væk var hun da også i en sky af støv...


Desværre er der flere steder, allerede så tilgroet på sporet, med lavthængende grene mm. at man flere steder nærmest kører igennem "tunneller" af grene, som pisker en i ansigtet for fuld smæk, hvis man ikke holder en passende afstand til dem foran, jeg fik den tanke at man skulle tro at Det Røde Spor, blev vedligeholdt af en blind delegation af SMIL, herfra Storkøbenhavn?


Måske DMK skulle invitere til en - Trail Maintenance Dag - i skoven inden længe, jeg kunne forestille mig at der er mange andre der kunne give en hånd med, og bevæbnet med hækkesakse, grensakse og lidt andet skarpt fra skuffen?


Det kan det jo ikke være så svært at få sat skik på de værste steder på ruten, det er lidt træls at køre 100 mtr. i blinde, hvis alt der skal til, er en 15-20 M/K og et par timers indsats for at rydde sporet, og så skulle der jo vanke forplejning bagefter... Kaffekanden med Bier von Fass, måske? ;o)