torsdag den 8. november 2007

Jeg er SÅ træt...

Af elendig elektronik, der går i udu på de mest ubelejlige tidspunkter!

Fik et opkald fra min Mutti her i eftermiddags, og pludselig midt i samtalen, sagde telefonen; "Blib" - og var død!- stendød... altså, så den ikke kunne tændes igen!

Nu har jeg ellers været rigtig glad for den, en Sony Ericsson K800i, som jeg fik i December sidste år, så den er ikke ligefrem udskiftningsmoden, endnu, mente jeg ellers, men gode dyr er jo rådne, når man står uden kontakt til omverdenen!

Så klokken var lidt i 16, da jeg så tog en rask beslutning, og i pis-øsende regnvejr cyklede ind på Strøget hvor den 3 butik, jeg købte den i, ligger.

Ekspedient-dude var nu rigtig flink, men service afdelingen hos dem var lukket, og jeg manglede seriøst en telefon, han havde heller ikke en jeg kunne låne, så det blev til at jeg så købte en for én krone, endnu en SE - K770i, mod naturligvis at blive som deres kunde de næste 6 måneder... okay, jeg er godt tilfreds med 3, så den åd jeg råt!

Selvom der er 2 års reklamationsret på alt grej, så kunne jeg først indlevere den imorgen, et andet sted i byen, men jeg daffer til nordjylland imorgen formiddag, for at cykle sammen med en del andre DMK'ere, så den løsning med at få en tekniker til at kigge på den, var også udelukket!

Kom så hjem, kun for at konstatere, at jeg ikke kunne finde numrene i telefonen, efter jeg tændte den nye, med det gamle SIM-kort i... og nej, jeg er ikke total fattesvag i mobiltelefoni, men lige meget hvad jeg så gjorde, var det ikke muligt at finde mine kontakter frem igen?

Så kom jeg i tanke om at rigtig mange af numrene, stadig lå på min forrige telefon, finde den frem - tænde den, og så overføre dem i en "pakke" via Bluetooth, det hjalp så gevaldigt på det, men i de mellemliggende små 11 måneder, har man jo add'et rigtig mange numre, redigeret i dem, folk har skiftet numre osv... pisog#?%*!!

Ringede til sidst så til 3's Hotline, og fik en meget sukkersød pige i telefonen, max 17 år, hun var spejlblank... altså, sådan helt blank, blev så stillet videre rundt til 2 andre, der også fattede minus af problemet, men kom så endelig igennem til en kompetent knægt, der sagde at så længe jeg ikke havde ændret væsentligt i standardopsætningen, så lå numrene stadig på mit SIM-kort, og jeg kunne kopiere dem over, når jeg enten havde fåere repareret dem gamle - eller fået en ny!

Han mente dog at jeg ville få en ny, kvit og frit, K800i modellen, sagde han uden for citat, vist nok en lille loddefejl på et print, der så gjorde at den brændte af, hvis der var for meget møg i den.. Hmmm... ja okay, jeg har vist heller ikke sparet den for støv osv ;o)

Smil du er på...