onsdag den 7. november 2007

Vi er så hjælpeløse...

Stod her kl. lidt over 9 i morges, ude i badet og sjaskede lystigt med det varme vand, da lyset gik ud - musikken inde i stuen døde ud, og 5 sekunder efter var det så kun iskoldt vand der kom ud af bruseren... og så fik jeg ellers slukket i en fart!

Strømmen var røget i hele hytten, jeg tjekkede så kort sikringen, den var fin, og efter at lige ha' tørret mig, så jeg efter ude på trappen om lyset virkede der - Nix!

Åbenbart, så var al elektricitet røget sig en tur her i huset, så der var bla. ingen internet-adgang, ingen strøm til elkogeren= ingen morgenmokka, og heller ingen strøm til den vask jeg havde over nede i vaskekælderen!

Hvad gør en klog mand så?

Først og fremmest; jeg måtte lige dulme nerverne med noget mokka, dernæst tjekke op på vasketøjet, og internet måtte så være internet for en kort stund...

Ja, dum som jeg er, trykkede jeg så på knappen til elkogeren, og kom i samme splitsekund til at huske, at uden strøm - ingen varm vand i den, så vandet over i en gryde, trykke på den der piezo-tænding, som heller ikke virker uden strøm, så lede det halve af lejligheden igennem efter noget ild, tændstikker en lighter... to pinde gnedet imod hinanden, whatever...

Det tog så 5 minutter at finde noget ild, fut i gaskomfuret og så ellers lige fise ned i kælderen med en lygte... der var jo så bælgmørkt, kun for at konstatere at vasken var gået ud, 15 minutter henne i programmet.

Nå, jeg kunne ikke lige få åbnet lågen, så op igen - brygge en svedig kop mokka, skulle egentlig ha' tjekket nogle arbejdsrelaterede tlf.numre, men uden Krak på nettet, så opgav jeg lige det for en kort stund!

Strømafbrydelsen tog så lige ca. 1½ times tid, så var der igen liv i ledningen, jeg fik vasketøjet sat igang igen, de 40 kr. var jo forlængst tabt, så det skulle ha' penge igen, og hele dagen er nu sådan 2 timer forsinket, Øv altså!

Summa summarum er vel, at vi mennesker efterhånden er totalt hjælpeløse uden strøm, især her i den vestlige verden, stort set alt er hooked op til en stikdåse, og hvor er det egentlig skægt at man panikker sådan over at stå uden strøm... Hmmm ;o)