torsdag den 30. august 2007

Champignon's Liga og kold i røven!

Wier muss Fussball spielen...

Blev ringet op af Happy-Henrik igår, midt i at jeg stod og overvejede at trille Onsdagstur på Intense'n... "Stone - jeg har VIP billetter til FCK-Benfica i Parken!"

Jamen, ikke fordi jeg på nogen måde er den store fodboldnørd, men en Champions League hjemmekamp i Parken, udsolgt hus og med chance for at de Hvide Løver kunne gå videre i ligaen, Tjaee - hvoff'er ikk!?

Så jeg trillede over til Henri, drak en pilsner og så traskede vi over til Parken, sammen med Jakob, Henrik's kammerat - som havde skaffet billetterne gratis fra hans arbejde, flink fætter ;o)


Der var i den grad fuldt hus; folk i blå-hvidt overalt, fadøl og Hapsdogs er vist standard-udstyr i hånden på fodboldtilskuere, vi fandt vores plads på Øvre A, og satte røven i sædet!



Ovre på C-tribunen var der vildt gang i dén; "HalliiHallåååå - FCKKKÅÅÅåååå..." og jeg skal gi' dig, kampen gik igang og jeg må sige; Okay, det var da lidt spændende alligevel, jeg har sgu i forvejen ret svært ved at hidse mig tilstrækkelig meget op til selv en landskamp, men nu var det jo live, direkte på, jeg følte mig nærmest forpligtet.... til i det mindste at klappe?... lidt? - måske pifte en enkelt gang eller to, og sige; NØØøøuUUuuiii.... når FCK var tæt på at lave en kasse, hedder dét ikke det?

Det første kvartér styrede FCK pisset, ingen tvivl om det! - men så scorede en af de der andre et mål, og så gik gassen af ballonen, altså for hjemmeholdet, og mig... :o(

Det virkede dernæst som en omgang klumpbold, man spillede dengang i skolegården, i sen halvfjerdsernes 1'ste klasse... 22 spillere, lavede den ene højder og tåhyler efter den anden, jeg frøs, kedede mig lidt ,og gloede ikke rigtig med i kampen, så inden første halvleg ebbede ud, gik jeg ned og hentede 3 fadbamser, 120,- for noget slattent tynd øl, så er det oss' betalt!

2' halvleg skulle for mit vedkommende bare overståes, jeg fik dog en god griner over en eller anden FCK tosse, et par sæder længere henne, vi var havnet i det fine selskab, til højre for Henrik sat forhenværende udenrigsminister Niels Helveg Petersen, gammel AB'er med et stort fodboldhjerte, med sit entourage, og så ham der fjollerik til venstre, pivstiv og konstant råbende; "Szzåå spark dem dog ned, Maarnn... Fåkkin'g låårtedåmmaarr..."

Så der sad vi, med begyndende driv-is i klodserne, og rystede af kulde, alt imens hjemmedrengene inde på grønsværen, også gik mere og mere kolde, Benfica var teknisk overlegne, imens FC gang på gang, brændte selv de mest oplagte chancer, jeg tror at selv en 5 årig kunne ha' scoret på det hovedstød en af FCK'erne brændte, 2 meter fra målet!

Nå, men så fik jeg også set en fodboldkamp live, for første gang i 15 år, godt jeg ikke skulle betale for det ;o)