torsdag den 23. august 2007

Mutti 68 år.

Nu er det jo ikke elendighed alt sammen, selvom det var en trist søndag her forleden, igår d 22, rundede min mor de 68 år, med bravour - truthorn og godt humør!

Nu er hun jo en læsehest af rang, så jeg havde været forbi Arnold Busck inde i Købmagergade, for at finde noget litteratur hun kunne nyde, ikke nok med at hun går i "læsegruppe" på Frederiksberg Bibliotek engang om måneden, så pløjer hun sig også gerne igennem 2-3 andre bøger.

Jeg fandt hurtigt en bog jeg vidste der lå og skreg efter at blive læst; Blekingegadebanden , af; Peter Øvig Knudsen.

Ikke nok med at det er samfundshistorie og dansk kriminalhistorie, uden anden sammenligning iøvrigt, så fortæller bogen historien om en gruppe folk, som for hvem målet helliger midlet, heriblandt det endnu uopklarede mord på en politibetjent under postrøveriet i Købmagergade i 1989.

De involverede i sagen har i den grad formået at holde tæt omkring deres gøren og laden, og ingen af den blev dømt for drabet, som da sagen peakede, beskæftigede omkring 400 politofolk i døgndrift.

Læs selv 1' afsnit i bogen Her , jeg blev i den grad grebet af den!

Bogen var en rigtig god gave, Mutti blev glad, og igår aftes gik vi så en tur ned på Vanløse Torv, og fik noget aftensmad sammen, Mutti - Annie Margrethe [ D. Første] , endte om med en temmelig stærk omgang Nachos, og jeg fik en Mexikansk burger med det hele! - skyllet ned med et par fuldvokske Carls Hvede ;o)

Vi afsluttede aftenen med en travetur rundt i det lokale villakvartér i Vanløse, der ligger sgu nogle rigtig lækre huse iblandt, og aftenkaffen hjemme hos Mutti på Finsensvej, inkl. et festfyrværkeri af lyn og regnvejr.