torsdag den 9. august 2007

Onsdagstur med DMK.

Endnu en dag med god aften-cykling på programmet!

Trillede igen idag i skoven, denne gang med ca. 20 af mine klubkompiser i DMK, og det var som sædvanligt superhyggeligt.


Jeg var dog nær ikke kommet med idag, friløbet i mit baghjul, et XT nav, valgte at gå i smadder på broen over stationen, så jeg havde nær taget den på snotten ud over styret, da jeg var på vej oppe fra Bagsværdvej,der hang jeg så og dinglede på frempinden, midt ude i trafikken, da den pludselig ikke tog fat midt i sådan en sprint-start fra rødt lys...

Lidt simpel vold og stepdans med mine mtb-sko på kasetten og navet, fik den dog til at "engage" igen, men det holdt ikke hele vejen rundt, var af cyklen flere gange på turen og måtte tæve løs på baghjulet med en kæp, eller hvad der lige var ved hånden! - havde ellers fået tjekket navet i en cykelbiks i Gardasøen, men det er vist snart mere modent til at blive skrottet?

Vi starter jo som altid ud fra Skovbrynet Station, og lige 100 meter fra stationen ligger Kbh's bedste mountainbike spor, Det Røde Spor, som bugter sig 26 km igennem Hareskoven, på begge sider af Farum motorvejen.

Idag var der så en ny gut med på sin allerførste DMK tur, Rasmus fra Århus, og minsandten om turen ikke blev beriget af et besøg af selveste Thomas Boesgaard, en af de meget gamle medlemmer - ikke aldersmæssigt - for han ligner sgu stadig en 17 årig teenager, men sådan ancinnitets-mæssigt set, han er ellers rigtig svær at lokke ud på cyklen for tiden ;o)

Boesgaard i retro-outfit, inkl. den gamle Kona Explosif i Reynolds 531 stålrør.



Vi kørte "med uret" rundt, forbi Kaffekanden - uden stop? - og videre på sporet hen til Furesø Bad, hvor Mette Hø fik revet sin fine Bling-Bling $$$ kæde af i noget tæt budskads... Regin fandt den dog så kort tid efter, dinglende på en tynd gren i en busk, heldigvis - det var ellers tæt på en reaktornedsmeltning for Mette ;o)

Vi holdt en lille hurtig pause ved Farum Marina, inden vi trillede tilbage til Skovbrynet via Furesø siden af det Røde Spor.

Den nye gut i DMK; Rasmut "et eller andet efternavn" fra Århus...