søndag den 26. august 2007

Laaang Søndag!

Hold da op, sikken dag, den var lang!

Jeg er først kommet hjem nu for kort tid siden, kl. er vel i skrivende stund 20.48, og har sat mig til rette foran skærmen med en kop dampende hed mokka, en klapsammen-mad med en kold hakkedreng imellem, og flimmeren tændt i baggrunden...

Startede ud imorges med at komme for sent op, havde rodet rundt i nat, og var grundtræt... men ikke nok med det, skulle jo på søndagstur med DMK, og først hente min bike hos min Mutti inden da, så derud i huhejvildedyr-fart på MotorKaj, min motorcykel, og finde Intense'n frem, klæde om, og afsted i vild fart...

Undervejs, så stødte jeg på Sanne - aka. Miss Vanløse, ude omkring Grøndals-centeret, og vi fulgtes så derudaf, indtil vi nåede Lyngbyvejen, og så åbnede himlen sig!

Mette; "Uha den regner, jeg er blev'n helt våd i bleer´n!"

Det stod ned i stænger, forude lå regnen så tæt, at vi lige nåede at gemme os i et bus-stoppested, inden sigtbarheden var nede på en 30-40 meter... der lå inden for et minut, vel et "tæppe" på 2-3 cm vand på hele vejen foran os, og der stod vi så et minut eller to, så kom Lars Optursgøjser og Mette Høgsberg trillende, ganz gennemblødte... ind i stoppestedet, og så kom minsandten også Michael Cordtz! ;o)

Der stod vi så og hyggede os, ja Lars rystede jo som en nøgen Chihuahua hund af kulde, den stakkels frossenpind - han havde vist glemt sin polar-udrustning derhjemme, men efter regnen var stilnet lidt af, trillede vi så i Conwoooy imod Posthuset i Lyngby, hvor der vel var en små 25 fremmødte, et meget lavt tal for en DMK søndagstur... nok mest pga vejret.


Jeg røg så afsted imod Jægerhytten, sammen med bla. Tonser Dennis, Hans Ray, Gøjseren og en 5-6 andre, superfedt for en gangs skyld, bare at fyre den MAX af på cyklen, og ikke køre introhold - hyggehold eller hvad ved jeg, men bare vide at nu kunne jeg bare vride øret om ;o)

Omkring kl. 11.10 stødte vi så på et andet hold i samme retning, anført af Senior Arne på 64 somre - og de vidste ikke lige retningen mod Jægerhytten , så jeg "stod af" ræsholdet, og trillede med dem op til bunden af Sjælsø, hvor de andre var ankommet et kvartérs tid før.

Senior Arne med kaffen, det er sgu' ikke til at se den mand er 64 år, gode stænger og en kanongod humor ;o)

Kaffe og ingen kage idag, stod på menuen, og idag havde vi så formandens kæreste med, Bodil, som i mangel af Bo - som var i Århus og køre 24 timers-marathon for DMK Devil Island Bikers, måtte trækkes med os testosteronfyldte drenge!


Efter Jægerhytten kørte vi så nedenom det der sted - i ved nok ikk! - hvor man kan få lidt luft under cyklen, og brugte sådan ca. en halv time på at lære dem der havde lyst, at få begge hjul i luften, og det var sgu' skægt!

De fleste fik hurtigt lært tricket, og fik god luft under cyklen, Søren etellerandet, landede nogle solide 3 meters hop, klokkerent og med begge hjul i jorden samtidig, flot flot ;o)

Retur til Lyngby var en smal sag, via det Blå Spor, og dér fik vi så kagen vi missede ved Jægerehytten, på vores sædvanlige chill-out place; Café Mig & Annie, æblekage med creme fraiché, en ordentlig balje varm kaffe, og en hyggesludder om løst og fast!

Jeg skulle jo så retur over min Mutti's place, for at hente MotorKaj, tog lige en hurtig dusch, så 18 Nyhederne på TV2 sammen med hende, og pakkede så sydfrugterne og trillede hjemover, hvor jeg så sidder nu!

Hov! - forresten fik jeg så Mutti's fødselsdags-gave med hjem, til låns, bogen jeg gav hende; Blekingegadebanden, fik hun læst på 2 dage, så hurtig er jeg nok ikke om at trawle den igennem, men nu ligger den her, og jeg glæder mig til at gå igang med den!