lørdag den 4. august 2007

Friday Night Skate...

Nåee ja, jeg er jo tilbage i lille DK, efter 3½ uges ferie, det kommer der mere om snarest, men til aftenens event.

Så her forleden, i en folder på en café, at der igen køres; Friday Night Skate, og Googlede det så i formiddags, minsandten om der ikke var en tur her til aften d. 3 August kl.20, www.fns-cph.dk/ , er hjemmesiden med alt relevant info, og kort over ruterne der bliver kørt på.

Fandt så de 20 år gamle "Side by side" Bauer Turbo 33 frem, komplet med oldskool brede rampetrucks og gigantiske 68mm hjul, og kørte ud på Bryggen, startstedet for aftenens tur på 21.5 km.


Det lyder måske af meget, men tempoet var bestemt ikke til mere end højst at give en sved på panden, havde forgæves forsøgt at lokke nogle af dem jeg kender, som jeg ved også kører på skates, men med en halv dags varsel, så var det så som så med entusiasmen! - næste gang skal de med, om 14 dage ;o)

Selvfølgelig stødte jeg ind i nogle af de gamle drenge, fra dengang skaterne styrede Storkespringvandet, vi var vel punkerne på Gammeltorv modsætninger, morgenfriske og altid klar til at køre natten sort, tror jeg har tilbragt halve eller hele år, derinde, i midt til sen 80'erne.

Marli Farli, Hans Jørgen - Flemming Vinduespudser, som også kører i DMK - Ali og flere andre gamle velkendte ansigter var der, og sjovt nok, så var strømeren der kørte forrest på motorcykel, også en gammel DMK'er - Michael Maisch.


Turen gik så igennem byen i solnedgangen, køligt klart vejr, perfekt til en trilletur, selvom jeg satme godt kan mærke det er lidt andre muskler der bliver brugt til skates, mine Bauer er jo udover at være temmelig Oldskool, også pivskæve, de styres som en skidefuld trillebør med brede de trucks der er påmonteret, et levn fra min karriere som rampeskater.

Efter en times tid, landede vi på parkeringspladsen foran Operaen, hvor asfalten er supersmoooth..... 10 minutters pause, og så satte Maisch gang i kortegen igen, og vi rullede via Holmen, forbi Christiania, ind over Kgs. Nytorv, og tilbage til Bryggen, hvor vi landede ved en ca. 22 tiden, alt i alt en fed måde at bruge sin Fredag aften på.

Sluttede aftenen af med at trille igennem byen, efter et besøg på Rådhuspladsens skinkekutter - 2 ristede Hotdogs med det hele, al den motion gør jo en sulten ;o)