torsdag den 4. oktober 2007

Er du SÅ færdig!

Så er Blur'en skilt ad her til formiddag, og hold da op den trænger til noget TLC - Tender loving care!

Kan jo godt se at det nærmer sig hærværk det jeg har haft gang i, men destro meget bedre, så er der jo en undskyldning til at skulle splitte den ad, måske købe lidt nyt stuff til den, og få fedtet fingrene til, Ggreeat! ;o)

Nu har den jo kørt som vintercykel, og det bærer den tydelig præg af, og den har stået på standby lige indtil nu, nærmest efterladt som en herreløs cykel smidt foran Hovedbanegården!

Det skal der i den grad rettes op på, og som jeg fik skilt den ad, startende med at afmontere garniture, kabler, bremser osv, skulle jeg så - troede jeg, lige ha' banket lejerne fra hinanden... ja tak, det viste sig at være nemmere sagt end gjort.


De er groet sammen pga. vinterens salt og skidt... Nå, det er vel forhåbentlig ikke værre end lidt Brunox og WD-40 kan hjælpe på, skægt nok så stod kuglerne i lejerne nærmest i kø for at komme ud, godt nok var der en smule slup i bagstaget, men var det også så slemt sidst jeg kørte på den... Hmmm?

Bagdæmperen tror jeg ryger en tur til til lave-manden, friske pakninger og et eftersyn ville nok ikke være helt forkert, den har siddet urørt på siden jeg købte den, og jeg mindes svagt noget om at den gav en mærkelig; "Psyyyokk", lyd fra sig, sidst jeg kørte på cyklen...

Nu er rammen & lejer så lagt i blød i nogle herligt syrlige kemikalier, og så tager vi den derfra, krankboksen, en gammel oldskool XT sag, sidder også fint fast... lidt prygl med en gummihammer på aftrækkeren, hjalp ikke på den heller, så vi venter lige et døgns tid, så burde den være fjong!

Så kom ikke og sig at mine ting ikke bliver brugt til det er slidt op... ;o)