søndag den 7. oktober 2007

Skoven vs. Go'e Ben; 1-0.

Min store kæft er åbenbart som en tilbagevendende boomerang for tiden, for når man snakker højt - så rammer ordene retur som et klask i nakken! - Murphy lavede vist den lov, beregnet på mig ;o)

For en lille uges tid siden, påstod jeg hårdnakket på mtb.dk's forum, at jeg aldrig - og nok heller ikke, ville opleve et breakdown ude på sporet, jeg ikke kunne fikse - on the spot!

- De ord har jeg så måtte æde i mig her idag.... jeg lærer vist aldrig af flette næbet ;o)

Normalt, så kan jeg fikse det meste ude på sporet, efter de forhåndenværendes søms princip, men idag stod mit bagdæk af - et 2½ måned gammelt Continental Vertical Explorer 2.1, og det i den grad, at jeg trods tre forsøg på at fikse det med bla. Park Tool tireboots, opskårne slanger og strips, opgivende måtte kapitulere :o(

Jyden aka. Allan Rusmann havde inviteret mig, Optursgøjseren og Michael Jørgensen - Miss Vanløse's bedre halvdel - med til Rommeleåsen i Sverige, til en endagstur sammen med nogle gutter fra Hustlerne, Hvalsø MTB, Rude MTB og Hedehusene MTB.

Så op lille Hans, på en tidlig søndag kl. 07, kaffe - musli - tjekke mails & blogs, frisk suit på, og så over til Gøjseren til kl. 8...

Turen over sundet til Sverige, foregik i Michaels kasse-van, igennem morgentågen gik det, broen er godt nok et imponerende syn i den slags vejr, og vel fremme ved destinationen, fik vi så lige smidt rundt med nogle cykler, ready set GO! - og afsted trillede 12 morgenfriske mtb'ere ;o)

Sporet viste sig fra en semi-fedtet tilstand, men det var nu helt fint, dansende nedover sporet gik det, man fik i starten lidt flashback til fede Bornholmske trails, men det gik hurtigt over i fedtet mudder, tunge marker og nogle temmelig skægge broer, hvor folk i varierende grad havde svært ved at holde tungen lige i munden ;o)


Dog skulle jeg allerede efter 3-4 km, få en defekt der drillede mig resten af dagen; mit bagdæk var flækket langs kant-tråden helt ned ved fælgen, 2½ måned gammelt, og i første omgang så fik jeg repareret det med en Tireboot fra Park Tools, og nogle strips "udenpå" dækket, det så rigtig fint ud og jeg har før haft succes med sådan et fiks på sporet, og vi sadlede op igen!

Der skulle så ikke gå lang tid, førend jeg punkterede med et ordentlig knald, som man kan se på billederne, sad flængen det mest uheldige sted på dækket, og så var det forfra igen, dæk af - bytte slange - klippe en ekstra "foring" ud af den ødelagte slange - stripse fast igen - og med krydsede fingre, trille forsigtigt videre!


Det holdt så forholdsvist længe, rettere sagt længe nok til at jeg kunne nyde turen lidt, dog hele tiden med det i baghovedet, at jeg ikke kunne køre frit og give den rigtig gas... det er top-træls at skulle køre på den måde, og holde igen, ikke lige min stil når sporene indbyder til mere end 50% gashåndtag ;o)

Rommeleåsen er i den tilstand vi kørte i idag, nok ikke ideelt at køre på, følte lidt at havde det været en varm sommerdag, så kunne det ha' været mange gange bedre, måske var jeg bare inderst inde røv-irriteret over at skulle holde igen, og især at være ham der var skyld i at de andre skulle holde pause i tide og utide, men igen, sådan et uheld er umuligt at forudsige, det kunne ha' ramt enhver af os - og idag trak jeg så desværre bare nitten!


Endte så op med at stå 5-6 km fra "målstregen" - med et hjul der ikke kunne køre rundt mere, og ventede så på at Michael, Jyden & Gøjseren kom og hentede mig... til sidst stepdansende af kulde i det våde cykel-kluns, turen hjem var dog noget af en treat, korv med snot & blod på en skånsk benzin-macka, sædevarme på MAX i Michaels bil, og leveret lige til døren, det er sgu' service, Thanks Michael ;o)