mandag den 29. oktober 2007

Jeg er vild med Vanilla...

Uhmm... ja, jeg kan rigtig godt lide ting og sager med Vanillé, eks. min mors hjemmelavede vanillé-is med chokoladestumper i, er en alltime-favorit... og æblekage, også mors oldskool version, med et pift af den lille tynde pind, er heller ikke at foragte!

Selve duften er også god, og dog; eks. så kan jeg slet ikke ha' kvindeperfumer med vanillé, så står jeg helt af, føler nærmest det er en helt ém der omslutter mig, og rigtig mange kvinder, er slet ikke typen til den duft...

Til gengæld, så fandt jeg ved til tilfælde, her i lørdags, en hjemmeside med overskriften;

Vanilla Bicycles

... I guder, er der noget der tilnærmelsesvis nærmer sig kunst indenfor den ædle kunst at fabrikere cykler, så er Vanilla Bicycles tæt på at være det!

Jeg sad bogstaveligt talt, i noget nær 1½ times tid, og kom for sent ud af døren til en aftale, kun fordi jeg havde siddet og savlet over de sindssyg flot fabrikerede rammer, som ene-ejeren; Sacha White, får ud af stålrør fra Columbus, Dedacciai og True Temper, og loddet sammen med sølv i kunstfærdigt udførte muffer.
Og i modsætning til nutidens mest hypede materiale til cykelbrug; Nono Carbon, så er det fedt med et cool materiale som stål, det ved man sgu' hvad er, ikke så meget pis - stål er bare lowkey lækkert, uden så mange dikkedarer og gøjler-agtig marketingshype over sig!

Stilen varierer bredt, fra tidsløse enkle rammer, over imod mere komplicerede rammer med bagagebærer, touringstel, landevejs og mountainbike, så der burde jo være en ramme der rammer en lige midt i Solar Plexus, for jeg fik da i al beskedenhed, feberhede drømme om flere af de kunstværker på hjemmesiden!

Så er der jo det med prisen; fra 2150 US$$ og opefter, alt efter krav til rør, lakering osv... men der burde jo være god tid til at spare op, da ventetiden pt. er 4 år!!!

Kig ind forbi Sacha's hjemmeside, men nu i er advaret; den er svær al slippe igen, bare kig på en smule af de ting han har lavet her... nyd detalerne, sug det i jer, se brugskunsten der er kreerét, timerne der er lagt i lakeringerne, alsidigheden i at kunne et rigtig håndværk!
Jeg har allerede smidt den første 5'er i sparegrisen ;o)