torsdag den 6. september 2007

Farvel mine røde legesvende...!

Idag havde jeg lovet mig væk til en pige-introtur sammen med Mette Ravn og DMK's dobbelte Danmarksmester i XC, Sandra Dolcerocca.

Så stængerne skulle stå knivskarpe, det nye klubtøj i de rette folder, og biken var ren... så alt var picture perfect, indtil jeg så mine mountainbike sko!?

Holy Mother... sidst jeg var i skoven, "glemte" jeg dem vist i skyndingen, ude på bagtrappen, og det var et sørgeligt syn, et tommetykt lag af mudder sad på dem, og selvom jeg fik banket det værste af dem, var de døde, færdige, Capiché!

Nu er de også klart de cykelsko jeg har brugt længst, tror jeg har haft dem i 6 år, og i al den tid har de bare passet som Hans i Grethe, som støbt eksklusivt til min semi-platfodede klove ;o)

Det var Specialized's topmodel i 2001, og den allerførste model med Body Geometry!

- Og med mine mystiske flade fødder str. 45, en arv fra min fars sindssyge forsøg med mine stakkels små barnefødder, og alle hans håndlavede sandaler, manden var jo ortopædisk håndskomager, så var det en fed fornemmelse, at stikke foden ned i noget, der bare passede spot-on!

Ingen tilpasning, det smarte indlæg, og en god aggressiv spassertape på, så kunne man ikke be' om mere ;o)

Men men men!... alting har en ende, også mit kærlighedsforhold til de røde legesvende her, de har trofast fulgt mig igennem 6 år, kørt med mig i 9 forskellige lande, været jorden rundt næsten, og nu slidt op efter at ha' trampet mig mange tusinde kilometer igennem skov, ørken og op af bakker'n!

Så da jeg lige har solgt et objektiv til mit spejlrefleks på Den Blå Avis, som jeg aldrig rigtig fik brugt, havde jeg lidt cool $$ i overskud, og hvad mere nærliggende end at investere i endnu et par sko fra Specielle Liz!

Det blev så til et par Specialized MTB Pro Carbon, og UhaDada de er fine... Karbooing sål og stive som en svensker i Helsingør ;o)

Rent faktisk er de så meget stivere end de gamle udtrådte svende, at min fod sov flere gange idag, selvom jeg rodede rundt med velcro'en og den der retention strap, men det kommer, de skal lige forme sig efter fussen, så går det over ved jeg!

Og ja turen gik fint, der var 7 nye piger fra "Piger på MTB" mailinglisten, som Mette Ravn bestyrer, og superfedt at se Sandra lære fra sig, for kan nogen af jer sige mig, i hvor mange sportsgrene kan man komme ud, som total rookie, og lære de frække tricks og tips af en dobbelt danmarksmester ;o)